Russin & lingonlimpa

Denna är jag lite stolt över faktiskt, för detta är mitt egna recept som jag har knåpat ihop för några dagar sedan:) Dessutom tror jag det blev Jims nya favorit :)
Recept
7 dl rågmjöl
1½ msk mald fänkål
2-3 msk råsocker
2 krm salt
1 tsk bikarbonat
3 dl mjölk
1 dl mörk sirap
1 dl russin
1 dl lingonsylt
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Blanda resterande ingredienser i en annan bunke. Häll över mjölblandningen och blanda till en jämn deg. (eftersom det är bikarbonat så ska degen vara kladdig). Smöra och bröa en brödform. Fördela degen jämnt i formen och grädda i 35-45 min i 200 grader. Känn med en sticka om den är klar. Jag bara älskar bröd med russin, så imorgon blir det en annan variant av russinbröd :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0